Tuesday, March 9, 2010

S.E.M.P.U.R.N.A



Bumi tempat bermain...


Adakalanya aku cuba mendepang tangan, mencapai buaian...ingin berbuai laju, didodoi angin sepoi syahdu.... 


Namun, sebelum sempat menyentuh, buaian pergi meninggalkan aku...makin jauh...jauh ia berlalu...


Aku akur lumrah kejadian insan itu tidak pernah lekang dengan naluri ingin mencuba dan mahukan sesuatu...makin sukar digapai, makin kuat keinginan... Yang pasti aku selalu HAMPA...

Kecewaku ku khabarkan pada bulan, pujuk bulan...

"Kau cuma sekelumit debu kerdil di dunia milik Tuhan, kesempurnaan bukan milikmu, ia cuma milik...Tuhan."

.
.
.

[aku cuba bermadah, maaf jika ada yang tidak faham]

14 comments:

  1. biasanya hampa itu merupakan satu permulaan untuk kita dapat yang lebih baik dlm hidup..
    sebab kita tak kan pernah tahu pe yg terbaeeekkk
    untuk kita..
    jadik..demi nk ilangkan rasa hampa mana-mana pihak, meh aku nyanyi

    "kau begitu sempurrnaaaa...di mata ku kau begitu indaaaahhh..lalalalalala"

    sekian

    ReplyDelete
  2. Citah..ko mmg terbaeeek....

    perghhhh...."SEMPURNA...lalalalaalalaa..."

    ko tau tak, tu mmg lagu peberet den... huhu... tahniah utk Citah yang bijak...

    ReplyDelete
  3. jangan cuba berhenti
    selagi hati belum mati

    jangan di bunuh harapan
    kerana masamu pasti akan datang ..

    yakin dan berserah pada Tuhan..

    sy juga sepertimu..selalu hampa .. tp itulah irama kehidupan hamba..

    ReplyDelete
  4. melati: sedap madah kamu... mudah di digest....

    saya tidak pernah mematikan harapan, sebab dengan harapan, saya dahpun selangkah ke hadapan....untuk mencapai impian... :)

    ReplyDelete
  5. ish, ko mmg suka nk tiru2 aku kn? kn?
    lagu tu lagu peberet aku lh..
    oh ye..
    lagu peberet mak aku juge..

    ReplyDelete
  6. Citah: uiks...aku siap dah cop sirim, siap ada trademark lagi aku suka lagu tu....

    apa-apa pun, ibumu lagi hebat... (buat ombak kat makcik) hoyeeeeee...

    ReplyDelete
  7. Hadapi Dengan Senyuman - Dewa

    Hadapi dengan senyuman
    Semua yang terjadi
    Biar terjadi
    Hadapi dengan tenang jiwa
    Semua... Kan baik baik saja

    Bila ketetapan Tuhan
    Sudah ditetapkan
    Tetaplah sudah
    Tak ada yang bisa merubah
    Dan takkan bisa berubah

    Relakanlah saja ini
    Bahwa semua yang terbaik
    Terbaik untuk kita semua
    Menyerahlah untuk menang

    ~ Aku hidup dengan lagu nih ~

    ReplyDelete
  8. mencari peluang dan berusaha agak DIA memandang kita dan amalan kita

    ReplyDelete
  9. Kejora: lagu ni pun slalu berkumandang dalam studio kitorang....siap karaoke lagi... HAHA

    YA, pasti akan hidup dengan senyuman :)

    ReplyDelete
  10. Firol: TEPAT. Seringkali kita mengeluh sebab tak diberi apa yang diminta dari DIA, tapi kita seringkali juga terlupa tanggungjawab kita pada-Nya yang adakalanya tak terlaksana...yang kita tak perasan, atau buat-buat tak perasan.

    ReplyDelete
  11. r i n d u

    aku rindu blog ni.huuuuuuuuu~

    ReplyDelete
  12. chenta: ya, kamu sudah lame tidak ke sini...tapi blog ini tidak akan kemana2...jgn bimbang :)

    ReplyDelete