Wednesday, April 20, 2011

Gadoh

Tadaaa....Resepi Megi Tomyam Ayaq Mata Meleleh

Orang kata kalau hidup bermasyarakat jangan anti-sosial.


Kejiranan aku akhir-akhir ni selalu benar diredah perampok. Siang-siang celik, malam-malam buta pun dirampoknya rumah jiran-jiran. Tak kira masa. Pantang leka sikit, keta pun di kebas. Dah namanya perampok. Itule kejenya. Sian jiran-jiran. 


Harap-harap jgn la badi tu kena kat aku lak. Mintak-mintak dijauhkan Ya Allah.


Untuk elak kejadian berlanjutan, mesyuarat acapkali dianjurkan. [Acapkali tuh...ekekekkke]


Masalahnya dah bape kali aku pegi, setiap kali tu mesti ada orang bertekak-tekak. Tak puas hati itu, tak puas hati ini. Politik itu, politik ini. [Dah la TV, Radio, sokkabor hari-hari tayang 'drama politik' yang tak menjana pembangunan minda]


Aku jadik bosan. Skang aku dah agak jarang gi mesyuarat. Gaduh aje manjang. Kalu gi pun sekadar tunjuk muka.


Baik aku balik dok umah, masak megi....layan Top Chef kat TV! Whoaa...memang terbaeeeek.

*Tapi kekadang Top Chef pun ada gaduh-gaduh. Hoho.

8 comments:

  1. megi? xbest...

    *sombong dengan megi sb ade sambal tumis petai dgn udang..aummmm*

    kehkehkeh!

    ReplyDelete
  2. telur tu laen macam je... telur tiruan ke?? hehehe

    ReplyDelete
  3. pergh..........high....highhhh

    ReplyDelete
  4. akhirnya atok kembali dgn maggi tomyam.hehe

    ReplyDelete
  5. cho: cis cis cis...bak mai petai tu!

    ReplyDelete
  6. ishiko: tulen seratus persen...ado cop sirim lagik... huwahuwahuwa

    ReplyDelete
  7. yin: YAAA....megi tomyam... terbaek dari ladang petai... huahuahuahua

    ReplyDelete
  8. caki: sila amik bauuuu.... hah, ini kita panggil... ekonomi.

    agagaggagagagaggaga

    ReplyDelete