Wednesday, May 18, 2011

Dia & Dua Batang Gigi

Bukan beliau.


Sabtu lepas aku diajak pergi ke rumah jiran yang baru berpindah ke kawasan kejiranan kami. Ada sesi penyuaman rumah...err, 'house warming'. Ekekekkekekekkekeke


Aku tanya jiran aku sebelah umah ni. "Nol, ni dijemput ke tak ni?"


"Pegi aje, jemputlah..." jawab Hasnol ngan nada konfiden.


Tak berlengah, aku pun capai t-shirt bersih sket, pastu singgah la umah jiran baru. Ye la, alang-alang tengahari pun tak soru lagik. Kata orang, rezeki jangan ditolak. 


Nasib baik dia suruh masuk, kut tak mau aku lari balik umah buat-buat angkat baju jemuran. Hoho


Selesai berkenal-kenalan, aku pun capai pinggan, amik kuih 2-3 bijik, pastu bubur pulut hitam. Time makan tu, datanglah sorang budak kecit, adalah umur dalam 2 tahun lebih. Dia datang pastu duduk sebelah aku ngan teddy bear dia, sambil senyum-senyum. Main ba-ba-chak lak dia. Aku lak chak-chak-ba dia balik.


Aku memang pantang jumpa budak kecit, kebetulan budak kecit pun pantang jumpa aku. Cam ada connection lebih kurang. Mudah mesreeeeee. 


Pas aku sembang-sembang ngan budak kecit yang belum pandai cakap tu, aku pun nak beransur la. Pas salam tuan umah, aku capai selipar jepun ngan kaki. Owh, dia ada kat situ jugak. Si kecit.


Dia lari kat aku sambil mintak dokong. Aku tak hirau dah orang keliling. Aku dokong aje. Dengan selambanya dia letak kepala kat bahu sambil senyum-senyum ngan gigi dua batang. Adoyaiii...kiut abes. Cair....


Nasib baik mak dia datang bila tengok anak dia ilang. Tapi lagi nasib baik gak aku tak kena cepuk ngan bapak dia, mane tau silap pikior ingat nak kidnap ke hape.


"I'M SORRYYYY!" [nasib baik ko dah kena tendang Amir, kalo tak aku yg tendang ko.]


Nota kaki: mungkin gak naluri kebapaan yang menebal. Hoho.

16 comments:

  1. tu prektis tu....ekekekekkeke

    ooo, sudah balik dari singapo? kusyen mane kusyen??

    ReplyDelete
  2. jelesnye.

    aku ngn bebudak tak penah ngam.

    ReplyDelete
  3. jgn risau, tok juga menawarkan Kelas Tuisyen.

    ehehehhehehhee

    ReplyDelete
  4. hai bapak...





    errr....






    nak duit buleh?...

    kehkehkehkeh....

    ReplyDelete
  5. bapak-bapak, ibu-ibu semua yg ada di siniii...

    ayuh goyang yuk....

    agaggaggggagggga :D

    ReplyDelete
  6. perghh mmg bakal bapak sejati la ni eh...
    selain adk beradik aku yg lelaki, jrgla aku nmpk lelaki ajnabi <- ayt mantopp kan?, yg suka ngn bdk kcik ni. klu ada pn nmpk beno hipokritnya sbbkn ada awek cun, dan2 2gakla dia beramah mesra ngn bdk kcik, kan dh mklum pmpn cpt jatuh chenta ngn lelaki pcinta kanak2... ngaaa

    ReplyDelete
  7. ikekekkekekke...

    ooo, camtu ke? pahni kompem ramai curik tips nih

    ReplyDelete
  8. lma tak jenguk blog ini.kne bca sume neyh

    ReplyDelete
  9. yuzza: tak ngape...mmg lame tak update pun... huhu. bz manjang

    ReplyDelete
  10. budak2 mmg comel :)
    sama ade bergigi atau tidak..haha..

    ReplyDelete
  11. nadhira: ye, btol. cam tgk TV takde iklan pampers. tak best ye dok?

    agagaggagagaggagagaga :D

    ReplyDelete
  12. ehemmm.. dah nampak gaya2 dah tuu..

    ReplyDelete