Wednesday, November 2, 2011

5 PETANDA



Dah tiba masanya anda (aku pun sama) cari kerja lain bila....


1) Pagi anda terasa lebih malas daripada biasa. Anda cenderung menekan butang 'snooze' bila jam loceng berbunyi.


2) Hubungan di tempat kerja haru-biru dan juga mutu pencapaian semakin menurun.


3) Anda 'bukan diri anda yang sebenar' di tempat kerja.


4) Jawatan yang dipegang tidak memanfaatkan sepenuhnya bakat yang anda miliki.


5) Masa kerja lebih banyak digunakan untuk bergosip, mengumpat, mengata dan sewaktu dengannya.


Ni Hallie Crawford yang cakap. Aku translate kan aje. 




Nota kaki: Masa macam dah 'time' nampaknya...


16 comments:

  1. hah..kena sebiji sebiji kat saya tok...

    ReplyDelete
  2. jgn risau citah, tok pun ada kelima-lima petanda tuh...ewah

    ReplyDelete
  3. lime2 pun ada kat aku tok.. kalau tok letak addition pun sama jugak

    ReplyDelete
  4. tu maknanye, ko kena jadik bos....amacam?

    agagagagagaggaaggaa :D

    ReplyDelete
  5. pakat cari keje lain lah tok..

    ReplyDelete
  6. aku pnah ade ke5-lima ciri diatas sebelum ni.
    bila tukar kerja br, alhamdulillah rasa awesome!

    kalau tkde perubahan dan ditakuk lama, berhijrahlah bro. rezeki bumi Allah ni luas untuk orang2 yang berusaha dan berdoa.

    ReplyDelete
  7. KoQ: kan? kan?

    keje baru, dapat gaji lebih, leh tok gi korea...

    x gitu koq?

    ehem ehem :D

    ReplyDelete
  8. YM: InsyaAllah...betul tu, bumi Allah ni luas terbentang, rezeki di tangan Dia.

    berusahalah!

    ReplyDelete
  9. ehem..ehem..korea je? jepun xmau? hahahaha..


    teringin nak pi hong kong plak nih..

    ReplyDelete
  10. bukan orang kerja saja. orang tengah study pun rasa nak pindah u lain. hahaha.

    ReplyDelete
  11. ...ada tu Yob, usahakan lah sebaiknya, rezeki anak takkan ke mana :D (tang menasihat serah kat aku, kakakaka)

    ReplyDelete
  12. koq: weehuuuu... Hong Kong lak... jadik backpacker la Koq & the geng pahni... jgn lupe bak mai 'kusyen' (keychain).

    ReplyDelete
  13. shuk: huik...bole camtu? haha... kalu nak rase U lain, tunggu amik postgrad kang k bro, wat mase ni tabah & sabar aje yek...bila dah pegang scroll, sambil lambung2 mortarboard ngan kengkawan, sume yang pahit akan bertukar gumbira :)

    ReplyDelete
  14. mohd angoh: insyaAllah...doa2kan la teman ye...bukan nak kaya sangat, cuma nak bahagia... :D

    ReplyDelete