Monday, February 27, 2012

Surat Terbuka Untukmu



Assalamualaikum.

Lama betul tak jenguk kau. Tak tanya khabar kau.

Sejak akhir-akhir ni, tiap kali nak luahkan kata, mesti terbantut lepas susun 2-3 baris ayat. Kemudian, aku senyap. 2-3 bulan aku cari kau lagi, kendian, terbantut. Pastu, senyap lagi.

Mungkin kau kecik hati.

Jujur, walau baru setahun dua kenal kau, tapi rasa macam dah lama. Akhir-akhir ni aku betul-betul terasa macam dah khianati kau. Manakan tidak, sebelum tempoh 'hibernasi' dulu, asal ada waktu terluang walaupun 5 minit, pasti aku curahkan semuanya kat kau. Suka betul aku kongsi cerita dengan kau sebab kau tak pernah membantah, kau cuma dengar. Bagus kau ni, anak sape agaknya. Sejuk perut mak kau mengandungkan kau.

Tapi tulah, aku dah tak ada banyak masa macam dulu.

Lagipun, terus-terang aku katakan, kita memang dah tak boleh rapat macam dulu-dulu. Dunia kita berbeza.

Maaflah, aku kini sudah ada dua nyawa yang wajib ku tatang penuh tanggungjawab.

Terpaksalah aku meletakkan kau jadi pilihan kedua.

Maaf ye, blog.

Yang benar,
Jejai Alhariesz

"Dekat Tapi Jauh"


4 comments:

  1. Amboi Jejai... Tak apa, buat mana yang utama.

    ReplyDelete
  2. Caki: Jgn lupa 28 Mac nih...jemput dtg... agagagagagagga :D

    ReplyDelete
  3. haha, baru terbaca entri ni.lebih kurang dgn surat terbuka sy utk blog sy jgk ni.hehee.

    28.mac bro kawen ea? arini la ! slamat pengantin baru !!

    ReplyDelete
  4. melati: takpe, saya pun jarang update blog...hehe. xdela, 28 mac tu gimik bday je... hahaha

    ReplyDelete