Friday, June 19, 2009

Bila UJUNG bulan...

I begin to appreciate a SIMPLE coffee....@ work

Dapat gaji biasanya 28hb....end of the month.. Starting 29hb, biasanya dah buleh nak makan mewah-mewah... Best... Tapi aku jenis tak makan sangat...apa yg ada tu, tu je le yg aku mentekedarah... Except, makanan yang aku dah bosan sangat ngadap..kekadang aku lagi sanggup telan roti ban sardin yg 80sen tu untuk lunch...cukup...

Tapi sesekali, jejak gak la Nandos, Carl's Jr (aku tak pernah abis makan burger dia yg besor gedabak tu...ehehehehehe)....koman2 pun McD (walaupun dah dinasihatkan 'JANGAN' oleh Nutritionist aku)...atau KFC...

Tapi berbanding sume-sume tu, aku tak bleh idup tanpa nasik...aku dambakan petai, ikan bakar cecah budu....hoho... Meleleh air liur den... (aku bukan orang Kelate mahupun Minang....just a passionate young lad for local food...tu je)

Agaknya kalau aku dok luar negara (ada plan nak sambung stadi ni...ehehehehehe....insyaAllah), maybe aku jadi paranoid....sebab tak dpt nasik... Unless aku dihantor ke Kemboja atau Thailand, Emirriyyah Arab Bersatu atau yang sewaktu ngannya.... Haha...

Sebelum aku pikir panjang-panjang nak survive kat negara orang...mungkin ada baiknya aku pikir camne nak survive ini bulan.... Adeh...

Kata Maya Karin, kopi adalah ejen antioksidan...ehehehhehehehhee... :D


Jadi, sementara tunggu 28hb nih...

"Coffee with Sardin Bun, anyone?"

10 comments:

  1. sedap jugak..
    tp aisumi xminum coffee..

    aisumi minum tea..
    hihii~ ^_^

    ReplyDelete
  2. alhariesz san memang gilekan kopi..haha

    btw, tea pun ejen antioksidan.... NGEE :D

    ReplyDelete
  3. aku suka nasi...tp aku juga benci nasi....cmner tu???


    mkn nasi sedap..tp bila dh kenyang..aku jd x selesa...urm..dilema la pulok..


    ko tnggu 28hb..aku lak tnggu 22 hb...

    FINAL EXAM!!!!

    ReplyDelete
  4. itu professor alhariesz bleh klasifikasikan sebagai...

    'a love-hate relationship'

    ko suke, tapi ko tak suke...ko tak suke, tapi sebenarnye ko suke...adeh...adeh...penin kepale aku.... wakakakakaka

    anyway, gudlak bro for 22nd...aku pun menunggu 22nd, sbb aku dpt tgk premier Transformers ngan media.... Yippie!!! :D

    ReplyDelete
  5. saye mau coffee+sardine bun...lame gile weh xmkn roti tuh..cm best je...

    sape kate dok abroad xde nasik..kt US ni belambak je nasik..petai je la yg xde...huuuu

    ReplyDelete
  6. O really Bella? tapi mahal kot nasik kat US? Never been outta Malaysia (not even Singapore, kah kah), so tak tau sangat...hehe

    And YES, Krispy Kreme sudah officially landed @ Midvalley.... ngeee :D

    ReplyDelete
  7. hurm klo convert rasenye mhl sket la..tp klo dlm usd rasenye biase je...

    yes..dh try ke krispy kreme?best kan best kan?huhuhuhu

    ReplyDelete
  8. ujung bulan Bella...ujung bulan...

    i makan krispy ban sardin je.....sob sob sob.... T_T

    ReplyDelete
  9. omg... did someone say "COFFEE"???

    count me in!!!

    bun sardin tu, hang makan la sorang. tak minat arr..

    ReplyDelete
  10. yup...that's meee.... :D

    KOPI...KOPI...KOPI....

    tapi ban sardin better than megi kan? ehehehehe...for the sake of BALDNESS.... huahuahuahua....

    ReplyDelete