Monday, July 6, 2009

I am a SOMEBODY now? Weeeee....

For me, I'd rather choose the 'road less traveled'...


Petang semalam mata aku berpinar....tgk Bebeh (Satria aku) kena berak burung....
"%^%^#^ punya burung!! Pandai berak pandai la cuci...takde sivik tul...dasar binatang!!!"

Ngan berat hati, aku drive ke Caltex, nak cuci keta....sampai-sampai line punyalah panjang....

Masuk line, stop keta.... "Ane, cuci luar je eh...dalam tak yah.." (Pelanggan regular tu...hehe)

"Ok, boss...!" jawab Ane, laju. Sian gak, dia slalu kena marah tak tentu pasal ngan customer. Aku cuma mampu tengok je le. Sebab tak paham apa yang digaduhkan. Bahasa lain-lain.

Aku gi masuk kedai, beli sebotol air Ribena...aku memang berjiwa kanak-kanak riang ok.... :D

Teguk air ngan kaedah yang 'mengghairahkan'....hepp...jangan pikir bukan-bukan! Pernah tengok iklan Coke?

"Gluk...gluk...gluk....ahhhhhhhhh...."

Hoho... Ada brader bawak Satria gak, keta dia depan aku....tengok aku minum cam nak telan...terus telan air liur... Tiba-tiba dia blah, masuk kedai.... Keluar dari kedai, aku nampak dia pegang botol Ribena gak....!

"Yes!! Wakakakakakakakaakakaka.....STRIKE!" (gelak dalam hati je) terer gak aku....memang tak salah la aku masuk line advertising....ngeh ngeh ngeh.... (kuar tandok!)

Sambil nak 'bunuh' masa tu, aku kuar kan handset....bukak WAP... Nak surf ape ek? Tiba-tiba kuar idea nak Google nama sendiri... aku pun surf... 3,2,1...."Uikkssss....banyak le pulak?" Tak semena-mena terasa aura populariti...ceh ceh ceh....cam artis la pulok.... wakaakakakaakawakenabeb....

Check satu2...tiba-tiba aku perasan ada beberapa website yang quote nama aku! Ni gara-gara aku pernah bagi komen kat blog sorang ikon Malaysia... Boleh pulak ada individu lain ni yang quote aku dalam diorang punye website... Sampai ke international level pulak tu.... Sebab ada beberapa website yang bahasa Inggeris, Latin, Spanish, Mandarin (sekadar menyebut beberapa)...

English
http://globalvoicesonline.org/2009/06/01/malaysia-reshuffling-in-the-education-system/

Spanish
http://es.globalvoicesonline.org/2009/06/08/malasia-reorganizando-el-sistema-educativo/

Mandarin/Cantonese
http://zh.globalvoicesonline.org/hans/2009/06/05/2888/


Whoa...kalau tau jadik camni, siang-siang aku lagi aku dah bagi komen baeeek punya....ehehehehe.... Bila pikir-pikir balik, dulu masa aku buat assignment & thesis kat universiti, mesti kena quote somebody yang ada nama, sebagai bukti atau sokongan untuk teori atau idea yang dibangkitkan.

Hopefully, satu hari nanti, ada gak student-student yang quote aku dalam assignment diorang....ehehehehe... Best tuh!!! Tapi sebelum tu, aku kena la jadi SOMEBODY dulu.....

BERUSAHALAH!

2 comments:

  1. ribena??great choice man..ahahahhaa..
    lame xminum ribena...cm best je

    ReplyDelete
  2. ahahahahahaks....

    i dunno...just like it...nak2 yang sejuk...perghhh... time2 panas plak tuh...

    ReplyDelete