Monday, May 10, 2010

Apolah Dosa Den? [sebuah entry keinsafan]

*kesinambungan dari entry lepas.






Aku tak paham betolla semut zaman skang....takde belas kasihan langsung. Ntah mane peginye nilai peri-keseranggan yang dipupuk sejak kecik. Mana peginye moral dan etika yang diajar mak bapak sejak masih bertatih...berlampin. Takde perasaan hormat kat privacy orang lain. 


Dah tau aku tengah sengkek.....nak jugak ko caras megi cup aku!! Bukan setakat tu, nescafe panas belas ihsan pantry opis pun ko nodai kesuciannya...


Owh...dugaan apakah ini...? T_T


Nak puasa Senin Kamis la camnih...dapat gak pahala, takdela aku sakit hati. Atau mungkinkah, memang sudah rezeki mu wahai semut....takpela, aku halalkan....sob sob...


* Aku pasrah dengan dugaan mu ya Allah [mode: muhasabah diri].

22 comments:

  1. ini suma dugaan Nya
    suma dugaan Nya...


    hah..gaya noh x suara aku?

    ReplyDelete
  2. citah: ko harus ada...wowowo... ko harus belanja ku makan sampai aku kenyang...wowooo....

    same ngan noh Banjir tak? wkaakakakakakaka

    ReplyDelete
  3. sumi: hehe...sumi pun kesian...

    makan je, dah rezeki tuh...orait ;)

    ReplyDelete
  4. salam..

    laaa..semut ke..ish semut ni ade ke patot!
    hehe :))

    berjalan dan terus melangkah !

    ReplyDelete
  5. salam...

    hehe...semut zaman skang, camni le....cuba mintak, mesti kasik punye.... :D

    ReplyDelete
  6. dengan semut pun nak bergaduh..

    hahahaha..

    ReplyDelete
  7. hanie: asalnye aku nak berbalas pantun je, tapi susah plak...dia tak bleh cakap...

    wakakaakakaka

    ReplyDelete
  8. semut jugak boleh jd asbab kepada muhasabah diri.. subhanallah :)

    ReplyDelete
  9. setiap sesuatu yang dilahirkan ke dunia ni wujud bersebab...kan?

    mungkin ditakdirkan :)

    ReplyDelete
  10. ada masa tu bukan rezeki kita

    ReplyDelete
  11. keh3x

    cool la entry ni
    tbe2 aku nk jd semut

    ReplyDelete
  12. aku suka semut. semut mampu mengangkat beban 10 kali dari berat badannya.

    kihkih

    dan ini fakta!

    ReplyDelete
  13. Firol: sepandai-pandai tupai melompat, jatuh ke tanah juge....sebijak-bijak semut menyeludup, dikebas megi cup ku juo...

    apo nak buat firol, den terima aje....hoho

    ReplyDelete
  14. jane: ingat mary jane td....hoho

    jom jadik semut reramai... [adeh, kaki 'kesemutan']

    :D

    ReplyDelete
  15. Farwalis:

    betol....taukah anda? Beruang kutub juga tidak makan penguin sebab kedua-duanya tinggal di kutub berbeza...

    Moh kite minum Nespray.... bijak...bijak.

    WAKAKAKAAKAKAKAAKA

    ReplyDelete
  16. kau berdendam dengan SEMUT!?

    S E M U T ! ! ! ?

    ReplyDelete
  17. Miracun: mana ada dendam...nasiiiihaaat.... agagagagaga :p

    ReplyDelete
  18. semut tak dapat gaji la tu.hahahaa...

    ReplyDelete
  19. jamil: bukan...tu semut nak makan penampo namenye... agagaagagagaa :D

    alang2 dah terkebas, aku halalkan je la....sok dia dh dpt gaji, aku songlap plak nescafe dia...

    ReplyDelete
  20. bro..
    semut xde otak, dia ade ilham dr Tuhan cmne nak teruskan hidup.heh.sy pon pernah berapi jugak dengan semut.bukan setakat makanan, dgn kita2 sekali dia cubit..
    takpe bro..tu maksudnya kamu sweet orgnye sbb tu semut pon ske dekat

    sharing is caring (^__^)

    ReplyDelete
  21. chenta: ehehehehehe...gaduh-gaduh sayang je tuh... kitorg slalu petang2 lepak kat simpang, goreng gitar... [tipu] HAHA

    ReplyDelete