Thursday, May 7, 2009

KHILAF sang KHALIFAH

(Mara ke depan, pilih kiri, kanan atau mundur selangkah ke belakang? - shot with W580i)


Lately, aku kerap sesat....

Aku tak tau nak hala ke mana..kiri atau kanan...depan atau belakang? Paling mudah bila ada roundabout...sekurang-kurangnya aku masih boleh memilih arah bila berada dalam bulatan...pusing...pusing...sambil buat keputusan....masa seolah-olah terhenti di situ....

Sekarang aku berada pada kedudukan statik...aku tak ke mana-mana...

Bungkam! BOSAN....

Aku rasa aku berada di landasan atau arah yang betul, cuma jiwa aku rasanya kosong...

Nil... Zero.. Ka pish...

Berada di kedudukan selamat, comfort zone juga tidak menjadikan aku seorang yang puas...

Gembira tapi kosong...

Mungkinkah sebab adakalanya aku terlupakan NYA...

Aku sendiri sudah lupa bagaimana rupa GEMBIRA aku....


(Tiada EKSPRESI...KOSONG... Aku hanya ada wajah tanpa JIWA...)

Dasar manusia...memang pelupa... Sebab itu terma 'manusia' itu sendiri didasarkan daripada kata sendi Arab, 'nasia' = NUN+SIN+YA'...yang membawa maksud LUPA.... Sering lupa dengan fitrah... Itu aku.. Kalian aku tak tau... Mungkin lebih baik daripada aku..

Mungkinkah bila aku lupakanNya, DIA juga lupakan aku...

Aku khilaf, maafkan aku....

Pimpinlah tanganku....

Akan aku segera kembali ke jalan MU...

No comments:

Post a Comment