Wednesday, April 22, 2009

Bukan LANUN laa

Hari ni dapat printer baru (old actually, recycle)..kira baru, baru dapat...hehe..

Terima kasih boss... :)

Sebenarnya aku tak perlu sangat pun printer ni, tapi dah dibagi (pinjam), bak kata jiran aku depan umah..."itu lezeki, tatak muleh tolak wor...lu lugi...lugi..."

wahahhaha...

Jadik, lengkap la segala mcm equipment kat meja aku ni....yang entah aku guna ke tak...

Apa ada atas meja aku? Ni dia.....

  • PC
  • Semangkuk PEN
  • Sebagak Printer
  • Beberapa kotak CLORETS Ocean Mint sebagai perasa
  • Thesaurus Roget's untuk 'menggoreng'
  • Sekeping buku nota untuk menconteng
  • Segugus kunci (keta, umah, bilik, mail box, dan sebagainya)
  • Sebatang PEN Merah untuk proofreading...
  • Tangan yang cukup sifat...paling penting!
- Sila gaulkan sehingga sebati....dan perah idea sampai mati....hehe

Ada orang tanya aku, aku kerja apa....ni yang susah nak explain, kalau kerja yang lain daripada yang lain....sebenarnya takdelah lain sangat pun....cuma kalau cerita kat orang, bagi tau nama jawatan pun still orang takleh tangkap lagi...so kenalah aku elaborate...

"Saya copywriter...bahasa Melayu dia, 'penulis naskhah' (pelik bunyiknye...ehehehhe)"

"Haaah, pirate? Tu jual vcd tuh?"

"Bukan! Copywriter (sebut KOPIRAITER!).... kerjanya menulis, buat draf iklan, buat skrip iklan dan semuanya yang berkaitan ngan pengiklanan...tu iklan kat surat khabar tu, iklan TV....saya kenalah tulis isi dia...letak gambar je orang tak paham"

2 saat lepas tu barulah disertai dengan "Ooooooo" yang panjang.....

Pastu, tanya lagi...."Kenapa tak jadi engineer ke, arkitek, kerja bank ke? Boleh kaya ke menulis?"

Nak tutup hujah, bagi diam...."Bolehlah nak idup...gaji sebulan 5000 je..." saya jawab.

Senyap.

Padahal gaji aku ciput je..tapi Alhamdulillah...ok la tu...cukup untuk idup yang sederhana & wasatiah.. Nak tutup mulut orang, kena guna psiko sket...keh keh...

makin lama aku idup kat dunia ni, aku makin sedar yang "I don't have to live out of people's expectation towards me..."

I live my own life.... susah aku, senang pun aku.... TITIK!

4 comments:

  1. btl2..klo asyik nk follow other's expectation, mmg sakit la idop ni..
    *clorets tuh elok je tersusun mcm tau nk msk camera..ahahaha...xbole blah

    ReplyDelete
  2. siapa saya tanpa clorets...siapa anda tanpa krispy kreme & machiato...wahahhhahaaaa...

    x best idup berpaksikan orang lain kan... :)

    ReplyDelete
  3. huik
    now saya tahu...kenapa saya selalu terpegaruh ngan iklan tv n kat paper n mag !!!!


    ini sebab kamoooooooooooooooooooo !!!

    :)

    clorets , errmmm..
    yeah...cukup sebagai perangsang idea !!

    if me , lagi suka dengar lagu..alalalala

    ReplyDelete
  4. Megat: Nasib baik Cornetto Disc bukan saya punya idea, kalau iya, sah saya dah bjaya pengaruhi awak...

    wahaahahaahahaha...

    lagu pun suka juga, tapi dalam opis, tpaksa dengar dalam hati...takut dibaling dengan kerusi...hehe

    ReplyDelete