Tuesday, April 7, 2009

PENGYOU



Malam tu ada reunion dinner ex-Varsity mates...skali organize charity event utk kutip donation for GAZA... (alhamdulillah!)

days before, aku ajak En. Sele turun KL...leh teman aku gi...nak gi sorg cam tak havoc....reunion lagipun...kalo tak cukup quorum, sah tak best... (walaupun yg datangnye bape kerat je dari kalangan batch aku..yg lebih2 tu sume junior...batch2 baru)

anyway tujuan utama aku datang nak bagi sokongan moral kat program, as well as moral support to En. K yang akan perform malam tu ngan band dia....aku mmg menunggu utk performance tu, sebab aku tau walaupun En. K orangnye nampak pendiam, tapi dia memang antara kawan aku yg paling aku ingat....paling sempoi....best kawan ngan dia...

bini En. K, Cik Bam pun ada skali...bagi sokongan kat hubby...hehe... (mmg bini contoh...tabik!)

kebetulan ada satu band rival pun dtg wat performance malam tu, harapan En. K, dia nak sangat wat performance tu...then leh compare between bands... kira cam a subtle Battle of the Band la ni...

Band En. K dah siap sedia....preparation tip-top, rehearse gig dah banyak kali...

tapi sehebat manapun preparation, kita hanya hamba-NYA yang lemah....

Lebih kurang cam F1 GP kat Sepang baru-baru ni, yang bermasalah....preparation tak hingat...panggil Jamiroquai wat performance, last2 cuma bertahan 32 laps out of 56 laps yang sepatutnya, kerana manusia tak mampu mengalahkan kuasa Tuhan....hujan lebaaaat....

balik pada cite En. K...bape minit sebelum event baru dapat tau yang mixer, dll equipments utk instrument diorang tak disediakan....En. K muka dah lain macam....aku perasan...tapi aku takleh wat ape2....simpati gak...

band dia balik ngan kekesalan....aku pun sama....kempunan nak tgk En. K goreng gitar....takpela, lain kali kot brader...

En. K amik seat sebelah aku....bini dia tolong amikkan makanan....sambil Box donation sampai kat meja kitorang....aku seluk poket, masukkan bape yang ada....aku hargai jasa organizer untuk bantu sedara kita di GAZA....

aku cuba bsembang ngan En. K, walaupun aku tau dia tgh panas, tapi dia still layan aku sembang...ko mmg betul2 kawan aku la bro...

Aku ajak dia sembang sbb aku nak divert attention dia kat perkara lain....other than his regret... Sambil makan, sambil sembang, band rival buat persembahan....aku kerling muka dia.... Aku tak kata apa...sambil band rival menggoreng gitar tong, rebana ubi, rebab dan sewaktu ngannya yang tak memerlukan letrik (And by the way, it happens to be the Earth Hour!) lol.... Takpelah En. K, at least ko membantu bumi secara tak langsung...

abis event, sume dah nak gerak....En. K panggil aku...ajak tgk midnight....aku tau dia tgh panas....hmmm, best gak layan movie malam2.... Kitorg drive keta asing-asing cam pelesit, gi OU...aku tpaksa wat drift sekali sekala sebab kejar masa dan kejar En. K yang cam lipas kudung, sambil Sele terhenjut2 kat passenger seat sebelah, tahan kecut perut....sampai2, cinema dah nak tutup....grab je la tiket cite ape yg ada... Aku sian plak sbb cite The International tu banyak borak....aku plak yang suggest....harap2 En. K tak tambah angin....dah la dia yang belanja....hehe... sorry bro...

nak tgk movie, ya....tapi paling penting aku sebenarnya nak temankan dia, sebab aku sedar pentingnya teman bile kita down...to support and be supported...

takpelah En. K, kau mmg ada bakat terpendam....aku tau kau memang hebat...sebab aku dah kenal ko ngan gitar ko dah lame....insyaAllah there'll be a next time...dan aku janji aku akan terus bagi sokongan...

Kita kan PENGYOU! :)

p/s: kalau kau baca ni, harap ko tak marah sebab aku tulis....

No comments:

Post a Comment