Monday, April 27, 2009

Usaha pasti BOLEH!

Aku suka perati anak-anak sedara aku yang sekarang dah 7 orang kesemuanya...telatah diorang buat aku gembira...adakalanya membuka mata, yang dunia ni bukan sahaja hanya ada duka...

Banyak juga yang aku pelajari dari budak-budak ni...

Ni Aqila...baru 3 tahun....

"Adehh...susahnya....(dari air mukanya)"

"Ucuuu...tolon..."


"Bukan Ucu taknak tolong, Ucu nak Qila belajar...."

Walau susah, Aqila, tak nangis....Aqila berjaya pakai stokin...pencapaian besar dalam hidupnya...

Keletah kanak-kanak ni, kalau difikirkan mendalam, ada pengajaran sebenarnya...aku selalu merungut hidup susah, gaji sikit...tak macam kawan-kawan lain....tapi aku gembira sebenarnya...tak kaya, tapi sederhana....tapi, bila ada tekad, ada dorongan, yang susah pasti jadi senang, yang payah pasti jadi mudah.... InsyaAllah dimudahkan langkah....

Alhamdulillah....

p/s: Motto hidup Aqila: "Apa yang penting? KERJASAMA!"

4 comments:

  1. comey...tu demo lum tengok uncle dia lagi...huahuahuahuhauhaua....

    ReplyDelete
  2. pak usu nie gamba lama.. skang rambut qila dah panjang...

    biler nak dtg umah bawak mak usu lagik

    ReplyDelete
  3. gambo lama, tapi banyak ceritanya...hehe...mase ni rambutnya bulat...cute abes...

    insyaAllah...nanti bila turun KL... :)

    ReplyDelete